STOCKHOLM, ÖREBRO, TALLINN 2012

Åh, jag har haft det så galet kul under tiden vi var borta.. Vill tillbaka nuuuu! Tänkte skriva lite vad vi gjorde efter mitt senaste inlägg jag skrev, dock kommer det säkert inte bli i rätt ordning allting.. Men skriver så mycket som jag kommer ihåg!
 
Skrev ju att vi skulle till Gustavsvik, så vi for ju dit och badade. Fast jag och Selma badade inte så länge eftersom vi inte ville bli sjuka innan Tallinn. Sen for vi och åt strips på Donken eller Max, kommer inte ihåg.. Hehe. Efter det gjorde vi nånting som jag inte kommer ihåg? Hahaha..
Sen var vi även på stan någon dag, fast kommer inte ihåg vilken, drack iaf en chailatte då för första gången och det var asgott!!! Och sen efter att vi vart på stan for vi på middag hos mamma och pappas kompisar! Alltså, jag kommer inte ihåg så mycket mer vad vi gjorde dom sista dagarna i Örebro, men Stockholm och Tallinn kommer jag ihåg, så nu tänker jag skriva lite om det!  ;-)
 
Det började med att vi åkte bil till min mosters stuga/torp, där vi skulle fira midsommar. Först åt vi lite mat och bara chillade. Sen så for jag och Selma ut och cyklade med världens dåligaste cyklar, haha.. Och sen då vi cyklat en bit så kommer det en bil, och han som satt i bilen vinkade till oss och vi hade ingen aning vem det var, men sen då han kom närmare såg vi att det var Per Morberg (han är typ känd kock, programledare i Sveriges Mästerkock och så är han också skådespelare tror jag),  HAHAHAH!
(Per Morberg)
 
Haha, det var rätt stört! Så sen cyklade vi tillbaka till torpet och där åt vi först sjukt god mat + efterrätt och sen körde vi 5-kamp! Dom vuxna vann mot barnen.
Senare på kvällen gick jag, Ellen och Selma en promenad för att se solnedgången. Sen kom vi till typ en äng och där såg vi solnedgången samtidigt som det var galloperande hästar + kor en bit bort, helt awesome!
Sen då vi gick hem igen så hade Anneli fixat ett litet "uterum" till mig och Selma, där vi skulle sova. Det var as mysigt!
Sen dagen efter så chillade vi nästan hela dagen. Eller fram till 3 iaf. För då for vi in till Sollentuna där vi skulle bo på hotell, Scandic Star Sollentuna. Det var ett grymt bra hotell, gratis gym + pool och super god frukost! Och plus hade vi en galleria precis utanför hotellet, vilket var riktigt nice! Och på kvällen så tänkte vi först bada, men det var massa småbarn där så vi gjorde inte det. Istället sprang vi på löpband ett litet tag. Och sen såg vi fotboll på hotellrummet.
På morgonen åt vi först frukosten, yuuum! Och sen gick jag och Selma till gallerian, köpte en tröja från Gina.
Fanns inte så jätte många bra butiker där, det var nästan bara märkes kläder osv.
Men sen efter att vi checkat ut från hotellet så for vi på Kista Galleria och var där fram tills vi skulle gå på M/S Baltic Queen. Båten var galet stor! 10 våningar (!!) Jag och Selma hade en egen hytt medans dom andra delade, hoho. Och först gick vi och åt jätte god middag + glass till efterrätt. Sen gick vi omkring på båten, chillade, hade det allmänt bra! Orkar inte berätta så mycket mer om den kvällen, men det var iaf jätte kul.
På morgonen då vi vaknade steg vi av båten för att vara i Tallinn under dagen. Vi gick mest i gamla stan, fikade på ett jätte mysigt café. Sen gick vi även på en galleria, vilket var den sämsta gallerian ever! As fula kläder överallt..  :s
Det enda som sög med Tallinn var att det spö regnade! 
När vi kom tillbaka på båten gick vi och åt middag igen, samma som gårdagen (det var buffé) och sen gick vi runt på båten, var inne på parfym + sminkbutiken, var på StarPalace, dansade framför båtens TV kameror (HAHAHA), spelade Cash och massa mer! Och sen senare mot kvällen så fixade vi oss, eftersom vi skulle på Ibiza disco. Först var det sjukt pinsamt, ingen dansade eller nå, så vi tänkte nästan gå. Men istället så bestämde vi oss för att dansa ändå, så vi började och först var det grymt pinsamt men efter typ 20 sekunder kom typ as många dit och började dansa, så vi drog igång allt! Wehåå. Vi dansade som galningar i cirka 2 timmar och jag fick/får verkligen lida för det.. Har så himla mycket träningsvärk i mina vader.. Kan knappt gå!
Ja.. Sen igår så packade vi väskorna och sa hejdå till varandra och begav oss hem till Piteå, blöö.
Det enda som förstörde båtresan var G. Detaljer om det tänker jag inte säga, men det förstörde iaf väldigt mycket..
 
Tror  det här är det längsta inlägget jag nånsin skrivit, och grattis till er som orkade läsa! Jag har säkert glömt en massa osv. Men den här resan är iaf ett minne för livet! Pussss, nu bjuder jag på massa bilder från resan.
 
Alla kusiners foppatofflor.
 
Egoooo!
 
Hahaha..
 
Jag och min söta kusin!
 
 
Rummet jag och Selma skulle sova i, innan det var fixat!
 
Bästa kusin!
 
Solnedgången från båten.
 
MS Baltic Queen♥
 
 
Tallinn, here we aaaare!
 
 
 
Sjukt fina hus!
 
Bild över Tallinn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback